پیشاپیش شروع سال تحصیلی جدید را به تمامی دانشجویان تبریک و شادباش عرض میکنم
پیشاپیش شروع سال تحصیلی جدید را به تمامی دانشجویان تبریک و شادباش عرض میکنم
خوش خبر باشین من که خیلی خوش خبرم !!!!!!
بی مقدمه میرم سر اصل مطلب
همونجور که میدونین فردا انتخاب واحده و جالب اینکه چینش کلاسها به قدری عجیب و غریبه که اصلا باور نمیکنید حالا ببینید تا باور کنید .
از گروه خودمون یعنی پیرمردا شروع میکنم :(ترم هفتی ها)
ایام کلاسی ما روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و شنبه است
1- چهارشنبه ساعت 16الی18 آزمایشگاه پایگاه داده با خانم دکتر میرزایی !!!!
2- پنجشنبه ساعت 13:30 الی 16 کلاس سیستمهای عامل با جناب آقای مرادی
3- پنجشنبه ساعت 16الی 18:30 کلاس هوش مصنوعی با جناب آقای مرادی
4- پنجشنبه ساعت 16:30 الی 19 کلاس گرافیک کامپیوتری 1 با خانم دکتر میرزایی!!!!
5- شنبه ساعت 18:30 الی 21!!! کلاس مهندسی اینترنت با جناب آقای خلیلی
6- کارآموزی
حالا مشکلات :
1- ارائه نشدن کلاس آز معماری کامپیوتر که امیدوارم هرچه زودتر ارائه بشه
2- حضور خانم دکتر میرزایی برای درس آز پایگاه داده در هاله ای از ابهام خواهد بود چون کمتر احتمال داره یک دکتر برای یک کلاس اونهم آزمایشگاهی یک روز را پاشه بیاد دانشگاه !!!
3- اختلاط زمانی کلاسهای هوش مصنوعی و گرافیک که امیدوارم زمانها را درست کنن و البته امید دارم نخوان برای همخوانی این زمانها نسبت به زمان کلاسی کوتاهی بشه و نخوان زمان درسی دو درس مهم هوش و سیستم عامل با هم ادغام بشه که واقعا اجهاف در حق دانشجو خواهد بود . احتمال این کوتاهی زیاده .
4- اگر به فکر دانشجوها نیستین لااقل به فکر استاد هم باشین . استادی که یه بند از ساعت 8 صیح با 6:30 شب سر کلاسه دیگه استاد نمیمونه باشه بلکه یک جنازه متحرکه که احتمالا فقط سر کلاس چرت میزنه .
واقعا چینش کلاس مهندسی اینترنت از ساعت 6:30 الی 9 شب چه معنی میتونه داشته باشه ؟؟
به نظر شما این نوع چینش واقعا قابل اجراست ؟؟؟؟
5- حالا اگر سر انگشتی حساب کنید کلا این ترم 15 واحد داریم !!!! فاجعه است . درضمن بیشتر بچه کارآموزی را در تابستان گذروندن که باید 13 واحد بردارن دیگه شاهکاره
6- صد و بیست بار به مدیرگروه محترم اعلام کردم که همه گروه ما درس آمار و احتمالات مهندسی را در ترم دو گذروندیم حالا نمدونم چرا دوباره ارائه دادند . فقط خرزو خان میتونه این درسا اخذ کنه !!!
-------------------------------------
حالا گروه بعدی (ترم پنجی ها)
1- درس ریاضی مهندسی نامعلوم
2- درس نظریه زبانها و ماشینها یکشنبه 15 الی 17:30 با جناب مهندس مرادی
3- درس شیوه ارائه مطالب علمی و فنی روز شنبه از ساعت 14:30الی 17:30(دو گروه ) با آقای بستاکی
4- درس طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی روز شنبه از ساعت 8 الی 13 (دو گروه ) با جناب مهندس مرادی
5- درس مهندسی نرم افزار1 روز یکشنبه از ساعت 8 الی 13 (دو گروه) با جناب مهندس مرادی
حالا مشکلات :
هیچی چه مشکلی برید حال کنید این ترم کمپلت در اختیار مهندس مرادی هستید
فقط شما هم مشکل مارا دارید و 14 واحد تا الان براتون ارائه شده
--------------------------------------------------------
گروه بعدی (ترم 3 ها)
1- درس ساختمان داده ها روز شنبه 18:30 الی 21 با مهندس یوسفی
2- درس مدارهای الکتریکی روز چهارشنبه 10:30الی 13 با مهندس شیدایی
3- درس مدارهای منطقی روز چهارشنبه 8الی 10:30 با مهندس شیدایی
4- درس زبان ماشین و برنامه سازی سیستم روز شنبه ساعت 13 الی 18:30 با مهندس یوسفی
5- درس معادلات دیفرانسیل روز پنجشنبه ساعت 13:30الی 16 با جناب آقای آخوندی
مشکلات :
جدا نداره بهترین برنامه این ترم متعلق به شماست . قدر استاد یوسفی را بدونید که یکی از بهترین استادا هستند . این ترم اصلا شما هم فقط با استاد یوسفی و شیدایی دارید . البته شما هم دچار مشکل نیمه شبید !!!!
-------------------------------
و اما جوجو ها ( ترم یکی ها)
1- آزمایشگاه کامپیوتر شنبه 10:30الی 12:30 با آقای حاج نوروزی
2- ریاضی یک نامعلوم
3- فیزیک پیش نامعلوم
4- کارگاه عمومی شنبه ساعت 8:30 الی 10:30 با آقای حاج نوروزی
5- مبانی کامپیوتر و برنامه سازی پنجشنبه ساعت 13:30 الی 16:30 با خانم دکتر میرزایی
6- اندیشه یک و ریاضی پیش و زبان پیش هم که ولش کن
مشکلات :
چه مشکلی شما تازه کارید فعلا دانشگاها بشناسید
--------------------------------------------------------------------------------
از همه اینا بگذریم . کلا گروه ما فقط هم عذاب میده هم میکشه . عذاب میده چون تعدادمون کمه (تقصیر ما نیست) و عذاب میکشه چون احساس میکنیم برا اساتید یه جور زنگ تفریحیم و کم به ما اهمیت داده میشه .
این ترم واقعا عدم وجود دوتا از بهترین استادامون یعنی آقای پایگذار و یوسفی کاممون را تلخ کرده و فکر نمی کنم ترم چندان خوبی داشته باشیم .
موفق باشید
G.A.S.L.A.K.H
بسمه تعالی
آرام آرام حس دانشگاه و کلاسها داره شروع میشه . حتما واقعا خوشحالید و در پوست خود نمیگنجید ، درست نمیگم !!!!
اما بزارید حالا که بالاخره آرام آرام مدیرگروههای محترم و امور آموزش محترم لطف کردن و کلاسها را دارن ارائه میدن بزارید یه گریزی روی اخبار دانشگاه داشته باشید تا کمی ملتفت تر از قبل بشید .


1- شاید مهم ترین خبر دانشگاه همان احداث یک ساختمان جدید در زمین دانشگاه باشه که اگر تکمیل شده باشه که بعید میدونم میتونه فضای دانشگاه ها از لحاظ آموزشی یه پله بالاتر ببره و بالاخره بعد از سه سال یه ساختمان جدید (درست حسابی) کنار ساختمان قبلی دانشگاه مشاهده کنیم . (البته امیدوارم یکباره چرخش کاربردی نده و تبدیل به دفتر بسیج و نمازخونه و دسشویی و خوابگاه و اینا نده )

2- انتصابات جدید خبری بود که بیشتر اهالی حسابداری و معماری را شکه کرد . کنار گذاشتن دکتر عبدالمنافی و دکتر ابراهیمی از سمت مدیرگروهی امیدوارم به رشته ها مربوطشون لطمه ای وارد نکنه و مدیرگروه های جدید انشاالله به خوبی بتونن از عهده ی این وظیفه سربلند بیون بیان .

3- تا امروز که چهارم شهریور ماهه فقط وضعیت کلاسهای گروه حسابداری و مدیریت تا حدودی مشخص شده در حالی که طبق تقویم آموزشی زمان انتخاب واحد از روز سیزدهم الی پانزدهم شهریور ماهه یعنی دقیقا 9 روز دیگر . حالا خودتون ببینید باید تکلیف 20 رشته دیگه از نظر کلاسی مشخص شه . آیا این زمان 9 روزه اندکی کم نیست ؟؟؟ برای یک برنامه ریزی مناسب هر چه بیشتر وقت بزاریم بهتر نیست ؟؟ پس چرا انقدر مسئولین محترم در این مسئله کوتاهی میکنن !!!! تازه این ترم مهر بدترین ترم برای امور آموزش است به خاطر وضعیت ثبت نام دانشجویان جدید الورود و قطعا نیاز به حوصله زیاد داره حالا اگر وضعیت کلاسا هم کامل مشخص نشه قطعا بار مسئولیت این افراد دو چندان میشه و متاسفانه اثرات مناسبی در خلق و خوی این افراد نداره و آنها را بی حوصله میکنه . پس خواهشمندم یک مقدار بیشتر بجنبید که قطعا به ضرر خودتون خواهد بود .

4- امتحانات ترم تابستانی در حال شروع شدنه و از فردا کلید میخوره . پس امیدوارم با قدرت به سمت این امتحانا برید و بهترین نمره را کسب کنید . امیدتون به خدا . دروس همگی آسان هستند ترس نداره که ...
5- و اما آگهی جدیدی که دانشگاه مبنی بر مزایده بوفه کرده . امیدوارم این مزایده کاملا عادلانه باشه و افرادی که در بوفه مشغول به کار میشن افرادی باشن که برخورد مناسب را با دانشجو بلد باشند . البته دانشجو هم با اخلاق دانشجویی را کاملا حفظ بکنه .
.jpg)
6- و اما سخن آخر که حرف دل خودمه و آن هم درباره بخشی از دانشگاهه به نام بسیج !!! امیددارم بسیج دانشجویی جدید نسبت به ترم گذشته فعالیت بهتری داشته باشه و فقط به فکر جذب کیلویی دانشجو به سمت بسیج نباشه . بسیج از نظر من باید هر چه بهتر در خدمت مردم باشه نه خودش باری رو دوش مردم بشه . در ضمن بسیج پادگان نظامی که نیست . سعی کنید با دانشجوها بهتر رفتار کنید و فقط به فکر بهره کشی از اونها نباشید .
موفق باشید
در پناه حق
G.A.S.L.A.K.H
قابل توجه قبول شدگان کنکور
به هر گونه سوال در مورد
موسسه پیام پاسخ داده میشود
پس اگر سوالی دارید
بپرسید تا بعدا پشیمان نشوید.

سلام
یعنی دوباره سلام
میدونم زیاد استقبال از وبلاگ صورت نگرفت شاید به خاطر اینکه کمتر تو اینترنت میگردین یا شاید بعضی مسائل پای ثابت جستجوهاتونه !!!!
اما بزارین جدی براتون بگم . بعد از گذشت 3 سال دانشگاه ما چه بود و چه شد تا الان که دارین تو اون درس میخونین حداقل ناشکری نکنین .
تمام این چیزا که میگم قصه نیست بلکه تجربه ی 3 سال تحصیل (بهتر بگم زندگی ) در این دانشگاهه.
من سال 88 کنکور دادم و با توجه به نتایج نا امید کننده ای که داشتم بنا بر توصیه ی دادشم که به من گفت با این وضع قطعا دانشگاه دولتی قبول نمیشم تشویقم کرد که دانشگاههای غیرانتفاعی را از اصفهان تا دورتر برای رشته مورد علاقم (مهندسی کامپیوتر حالا هر گرایشیش مهم نبود) انتخاب کنم . من واقعا به رشته کامپیوتر علاقه داشتم البته ندیده و نشناخته هم نبود چون تقریبا مدت 5 سال تو کار خرید و فروش کامپیوتر و این حرفا بودم و علاقه آروم آروم از اونجا شروع شد .
سال 88 تعداد دانشگاههای غیرانتفاعی که مهندسی نرم افزار داشتن (کارشناسی ناپیوسته) تو نواحی اصفهان داشتن خیلی معدود بود به گونه ای موسسه آموزش عالی پیام که اتفاقا اون سال تازه مجوز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی نرم افزار (پیوسته) را کسب کرده بود سومین انتخاب!!! من بود .
با این حال اصلا امیدوار نبودم تا این که پذیرفته شدم .
حالا سعی کردم یه تحقیقی در مورد دانشگاه (موسسه) بکنم که متاسفانه تنها 3 مطلب در مورد موسسه پیدا کردم (1 عکس - یکی سایت دانشگاه و یکی هم یه وبلاگ)
احتمالا دانشجوها دانشگاه پایین سابق را میشناسن اون عکس هم متعلق به اونجا بود که نگو...
بماند دانشگاه ما کاملا ناشناخته بود .
ترم یک را که شروع کردم عهد بستم به کمک بچه کاری کنیم که دانشگاه ما حداقل تو محیط سایبری یه اسم و رسمی پیدا کنه .
تو طول ترم یک از استادای محترممون فقط مهندس مرادی وشیدایی را میشناختیم .
فعالیت سایبری را زیاد کردم و شروع به صحبت از دانشگاه در انجمن های اینترنتی کردیم و به پرسشا پاسخ دادیم اما کافی نبود .
تا اینکه به فکرم رسید اطلاعات کامل دانشگاهمونا در دانشنامه ویکیپدیا بزارم و اونا به شیوه ای قویتر اطلاع رسانی کنم . پس صفحه ی موسسه آموزش عالی پیام گلپایگان را در ویکیپدیا ساختم و بهش رسیدم .
اتفاقات راضی کننده نبود . کیفیت پایین بعضی اساتید و همچنین کلاه گشادی سر بچه های خوابگاه گوگد رفت خیلی عصبانیمون کرد.
تا اینکه روز 2 خرداد 89 طبق یه حرکت هماهنگ توی خوابگاه شورش راه انداختیم و کاری کردیم که از پاسگاه و اطلاعات و این حرفا اومدن مداخله کردن .
اما هیچکدوم از اون افراد خشم بچه ها را کم نکرد . یکی دوتا که نبودیم 70 نفر بودیم ولی با تعیین هزینه ای که باید به بچه ها بر میگشت و میانجیگری مدیر امور مالی سابق (آقای میرزائیان) موضوع فیصله پیدا کرد . یه تعهد از مسئول اون موقع خوابگاه (ابراهیمی) گرفته شد اما به طرز عجیبی ناپدید شد و خسارت هم داده نشد که منجر به عصبانیت همه شد .
پس همه بچه ها خوابگاه عهد بستیم که تا هستیم و هستیم نذاریم این کلاه سر کسی دیگه بره و هر اقدامی میتونیم بکنیم . از اون موقع فعالیت من به عنوان یه بسیجی !!! تو دانشگاه شروع شده و یکی از عوامل ثبت نام مهر 89 در بخش بسیج شدم و تونستم و اتفاقا میز ما کناز میز ثبت نام خوابگاهها بود!!!!
پس تا تونستم بچه هایی را که اومده بودن برای خوابگاه راهنمایی کردیم !!!!!
جیغ مسئول ثبت نام خوابگاه گوگد در اومده بود ولی کاری نتونست بکنه .
همچنین اطلاعات من در مورد خوابگاه گوگد در سایت ویکیپدیا منجر به اخراجم از ویکیپدیا شد و نوشته هام در مورد خوابگاه به عنوان "خرابکاری گسترده " تلقی شد و بخش موسسه پیام در ویکیپدیا به حالت محافظت شده رفت .
مسئول خوابگاه که ازشکستی که در باب جذب افراد خورده بود سعی در انتقام گرفت پس رفت از بچه ها شکایت کنه اما چه جرمی؟؟؟ جرم شورش سیاسی!!! چون روز 2 خرداد اعتراض کردیم .
اما جالب اینجا بود چون تعدادمون زیاد بود منصرف شد .
و اینکه بعد از دوترم خوابگاه گوگد عملا به متروکه ای تبدیل شده و خیلی ضعیفه .
اما از این بگذریم استادا خیلی کم بودیم . اطلاع رسانی کم بود . هیئت علمی خاصی معرفی نشده بود . و هزارتا مشکل دیگه .
این مشکلا باید یه جوری حل میشد . امیدوار بودیم مدیریت و نفوذ دکتر معظمی این مشکلاتا حل کنه که خوشبختانه ار ترم 3 خیلی چیزا تغییر کرد و سطح علمی دانشگاه از این رو به اون رو شد .
درصد رضایت بالا رفت . حضور اساتید مجرب برای رشته های مختلف در دانشگاه واقعا وضعیتا بهتر کرد .
زمزمه های موسسه پیام در انجمن های کنکوری کم و بیش به گوش خورد ولی کافی نبود .
تلاش خود دانشگاه خیلی ثمره داشت و نتیجه بهتر بهتر شد .
دوترم دیگه هم گذشت و نارضایتی من به رضایت بدل شد و الان بگم دانشگاه پیام قدم بلندی طی این 3 سال برداشت و حالا جزو یکی از بهترین موسسات غیرانتفاعی استان اصفهانه (گول اسم و رسم دانشگاههای دیگه را نخورین برین ببینین تا بفهمین چی میگم )
حالا که ترم ششم هم تموم شد با افتخار اعلام میکنم من از دانشگاه راضیم (البته نه همه چیزاش) و مطمئن باشید هیچوقت اینجا را فراموش نمیکنم و پیگیرش خواهم بود .
اما به همه پرسنل میگم . ببینید زحمت خودتون در کنار انتقاد بچه ها و زحمتشون باعث شد که طی 3 سال دانشگاه از این رو به اون رو بشه پس خواهشا انتقادپذیر باشید . انتقاد واقعا میتونه زمینه رشد باشه .
به همگی پرسنل خسته نباشید میگم و امیدوارم همتشونا چندبرابر کنند.
اما آخر کار یه انتقاد از شما خواننده ها دارم
" شما ها که همش میاین و فقط میخونین حداقل یه نظری چیزی بذارین که ما از نوشتن مطلب دلسرد نشیم و بفهمیم یه دو نفری حداقل میخونن"
ارادتمند شما
G.A.S.L.A.K.H
و حالا وارد بخش سوم میشویم :
فضای آموزشی که به نظر و عقیده من یک یه ملاک خیلی مهم بر امتیاز دهی دانشگاههاست . طبیعتا در قسمت تاریخچه دانشگاهها و معرفی شون بایستی وضعیت فضای آموزشی را زده باشند که سعی میکنم مختصرا نمره اونها را اعلام کنم نمرات این گروه بین رنج 10 تا 40 امتیاز متغیرند .(فضای آموزشی متشکل از اندازه دانشگاه – امکانات کارگاهی – امکانات تفریحی – انجمن های علمی – برگزاری سمینارها – امکانات ایاب و ذهاب و... است)
سینا: مجموعا 10 امتیاز
شیخ بهایی: 35 امتیاز
امین :28 امتیاز
ایران زمین :10 امتیاز
پیام : 25 امتیاز
جهاد دانشگاهی :10 امتیاز
علامه نائینی:17 امتیاز
صفاهان : 33 امتیاز
شهید اشرفی : 25 امتیاز
صنعتی فولاد: 34 امتیاز
فیض الاسلام : 18 امتیاز
صبح صادق:20 امتیاز
نجف آباد : 18 امتیاز
نقش جهان: 14 امتیاز
علوم وفناوری سپاهان : 15 امتیاز
جامی : 13 امتیاز
عقیق : 10 امتیاز
و حالا رده بندی
1- صنعتی فولاد 88 امتیاز
2- دانشگاه شیخ بهایی 84 امتیاز
3- صفاهان 69.5امتیاز
4- پیام 51 امتیاز
5- نقش جهان 41 امتیاز
6- شهید اشرفی 40 امتیاز
7- علوم و فناوری سپاهان 38 امتیاز
8- امین 36 امتیاز
9- صبح صادق 23 امتیاز
10- نجف آباد 22 امتیاز
11- فیض الاسلام 22 امتیاز
12- جهاد 20 امتیاز
13- علامه نائینی 20 امتیاز
14- عقیق 15 امتیاز
15- جامی 15 امتیاز
16- سینا 13 امتیاز
17- ایران زمین 12 امتیاز
و اما توجه کنید که بررسی سوابق دانشجویی و پژوهشی امکانپذیر نیست پس این مورد را فاکتور میگیرم.
ولی آخرین بخش یعنی قدرت سایت که بین 1 تا 10 امتیاز متغیر است . این بخش شامل (نحوه عملکرد سایت – دسترسی – سبک بودن – زیباسازی – اطلاعات کافی و ... است)
نکته : 1 امتیاز از دانشگاههای که در سایت اعضای هیئت علمی را معرفی نکرده بودند کم میشود.
سینا: مجموعا 4امتیاز
شیخ بهایی: 8 امتیاز
امین :6 امتیاز
ایران زمین :4 امتیاز
پیام : 6 امتیاز
جهاد دانشگاهی :2 امتیاز
علامه نائینی:5 امتیاز
صفاهان : 6 امتیاز
شهید اشرفی : 7 امتیاز
صنعتی فولاد: 6 امتیاز
فیض الاسلام : 5 امتیاز
صبح صادق:6 امتیاز
نجف آباد : 4 امتیاز
نقش جهان: 5 امتیاز
علوم وفناوری سپاهان : 2 امتیاز
جامی : 6 امتیاز
عقیق : 4 امتیاز
و اما نتیجه نهایی:
1- صنعتی فولاد 94 امتیاز
2- دانشگاه شیخ بهایی 92 امتیاز
3- صفاهان 75.5امتیاز
4- پیام 57 امتیاز
5- شهید اشرفی 47 امتیاز
6- نقش جهان 46 امتیاز
7- امین 42 امتیاز
8- علوم و فناوری سپاهان 40 امتیاز
9- صبح صادق 29 امتیاز
10- فیض الاسلام 27 امتیاز
11- نجف آباد 26 امتیاز
12- علامه نائینی 25 امتیاز
13- جهاد 22 امتیاز
14- جامی 21 امتیاز
15- عقیق 19 امتیاز
16- سینا 17 امتیاز
17- ایران زمین 16 امتیاز
حالا برید و تحقیق کنید که چقدر این نتیجه ها به واقعیت نزدیک است . قطغا شگفت زده خواهید شد . بر اساس این نتایج موسسه ما چهارمین موسسه موفق در زمینه رشته کامپیوتر است که در مقایسه به تعداد موسسات در اصفهان رتبه درخور توجهی است .
ارادتمند شما
G.A.S.L.A.K.H
پایان
برآن دیدم که به صورت کاملا شفاف مبحث رتبه دانشگاهی را بین دانشگاههای اصفهان باز کنم تا خودتون قضاوت کنید که کدام موسسه در برآوردن نیازهای رشته قدرتمندتر عمل کرده . سراغ ویکیپدیا و اینا هم نمیرم (صفحه ویکیپدیا دانشگاه را خودم ساختم حالا انتظار دارین از ویکیپدیا کمک بگیرم ؟؟) . همانگونه که میدانید پارامترهایی در ارزشمند شدن رشته و سطح آن دخیله و اونها از این قرارند . (تعداد رشته مربوط - هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت رشته و اساتید محترم - فضای آموزشی رشته - امکانات کارگاهی و آموزشگاهی - رنج تحصیلی دانشجویان و پژوهش ها و پروژه های انجام گرفته در دانشگاه - سایت قوی – نوع رشته) چون بنده امر نامبارک پارتی را اصلا قبول ندارم این مسئله را وارد قدرت یه دانشگاه نمیارم و به همین دلیل انتظار نداشته باشید که برای دانشگاه خودمون پارتی بازی کنم . تمامی شواهد با اسناد ارائه شده و مبرهن است.
: لیست موسسات و دانشگاههای غیر انتفاعی در اصفهان (تا تاریخ 21 تیر 91 ساعت 12 شب) از این قرار است
شیخ بهایی - المهدی - امین - ایران زمین - بنیان - پیام - جهاد دانشگاهی - دانش پژوهان - راغب – سپهر- سنایی - سینا - شرق - شهید اشرفی - فرزانگان - صنعتی فولاد - فیض الاسلام - علامه فیض کاشانی - علامه نائینی - صفاهان – صبح صادق – معارف قرآنی – مهدعلم – نجف آباد – نقش جهان – نور دانش – هشت بهشت – بزرگمهر-علوم و فناوری سپاهان – جامی و عقیق
خب ، حالا لیست اسامی موسساتی که فاقد رشته کامپیوتر (به هر مدل چه کاردانی چه کارشناسی چه علمی-کاربردی چه و چه) هستند از لیست ما حذف میشه:
سنایی:ندارد
سینا:دارد
سیخ بهایی: دارد
المهدی:ندارد
امین فولادشهر:دارد
ایران زمین:دارد
بنیان:ندارد
پیام : زکی !!! اختیار دارید!!!
جهاد دانشگاهی:دارد
دانش پژوهان:ندارد
راغب:ندارد
سپهر:ندارد
علامه فیض کاشانی:ندارد
علامه نائینی:دارد
صفاهان: دارد
شرق:ندارد
شهید اشرفی:دارد
فرزانگان:ندارد
صنعتی فولاد:دارد
عقیق : دارد
فیض الاسلام:دارد (نکته این موسسه مخصوص خواهران است و تا شعاع 2 کیلومتری سایه هر برادری در آنجا با تیر زده می شود !!!)
صبح صادق:دارد
معارف قرآنی : !!! (کم مونده اینم داشته باشه !!!)
مهدعلم :ندارد
نجف آباد:دارد
نقش جهان:دارد
نور دانش:ندارد
هشت بهشت:ندارد
بزرگمهر:ندارد
علوم و فناوری سپاهان :دارد
جامی:دارد
حالا اگه شک دارین من از سایت اتحادیه موسسات آموزش عالی این اطلاعاتا گرفتم اینم منبعش
http://www.inguu.org/web/guest/zone5
خب پس به صورت خالص شده اسامی بدین گونه اند.
سینا – شیخ بهایی – امین – ایران زمین – پیام – جهاد دانشگاهی – علامه نائینی – صفاهان – شهید اشرفی – صنعتی فولاد – فیض الاسلام – صبح صادق – نجف آباد – نقش جهان – علوم و فناوری سپاهان – جامی - عقیق
مرحله اول : سیستم امتیاز دهی به تعداد رشته های مربوطه ( به کاردانی 2 امتیاز – به کارشناسی ناپیوسته 3 امتیاز – به کارشناسی 5 امتیاز – به ارشد 8 امتیاز- به دکترا 100 نمره (چون میدونم نیست!!!) )
سینا: ناپیوسته نرم افزار پس 3 امتیاز
شیخ بهایی:علوم کامپیوتر- نرم افزار – سخت افزار –آی تی کارشناسی 20 امتیاز – نرم افزار ارشد 8 امتیاز مجموع 28 امتیاز
امین:کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نرم افزار مجموعا 5 امتیاز
ایران زمین :کاردانی 2 امتیاز
پیام : کاردانی نرم افزار و کارشناسی ناپیوسته نرم و سخت و پیوسته نرم مجموعا 13 امتیاز
جهاد دانشگاهی : کاردانی نرم افزار و آی تی و ناپیوسته نرم افزار و آی تی مجموعا 10 امتیاز
علامه نائینی: ناپیوسته نرم افزار 3 امتیاز
صفاهان : کاردانی آی تی – و کارشناسی های نرم و سخت و آی تی (2 گرایش) و ارشد نرم افزار مجموعا 22امتیاز
شهید اشرفی : کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نرم افزار و کارشناسی علوم کامپیوتر مجموعا 15 امتیاز
صنعتی فولاد : کارشناسی آی تی – کارشناسی پیوسته و ناپیوسته آی سی تی – کاردانی نرم افزار – ارشد آی تی مجموعا 23 امتیاز
فیض الاسلام :کارادنی کامپیوتر و نرم افزار مجموعا 4 امتیاز
صبح صادق : کاردانی نرم افزار 2 امتیاز
نجف آباد: کاردانی نرم و سخت 4 امتیاز
نقش جهان : ناپیوسته آی تی و نرم و کاردانی نرم 8 امتیاز
علوم و فناوری سپاهان: کاردانی نرم و سخت – کارشناسی نرم و آی تی – ناپیوسته نرم و سخت و آی سی تی مجموعا 23 امتیاز
جامی: کاردانی نرم افزار2 امتیاز
عقیق : ناپیوسته و کاردانی نرم کلا 5 امتیاز
و حالا رتبه تا این لحظه :
1- دانشگاه شیخ بهایی 28
2- صنعتی فولاد 23
3- علوم فناوری سپاهان 23
4- صفاهان 22
5- شهید اشرفی 15
6- پیام 13
7- جهاد 10
8- نقش جهان 8
9- امین 5
10- عقیق 5
11- نجف آباد 4
12- فیض الاسلام 4
13- سینا 3
14- علامه نائینی 3
15- ایران زمین 2
16- صبح صادق 2
17- جامی 2
مرحله دوم : اساتید و هیئت علمی : در این بخش با افراد هیئت علمی در صورت تمام وقت 4 امتیاز و نیمه وقت 2 امتیاز و به اساتید (اعضا هیئت علمی جزء آنها هستند) در صورت داشتن دکترا 4 امتیاز و در صورت داشتن ارشد 2 امتیاز داده میشود .
تبصره : معلوم نبودن اعضا هیئت علمی در منابع اینترنتی به معنای فقدان هیئت علمی است و امتیازی به آن دانشگاه داده نمیشود و همچنین از امتیاز قدرت سایت آن موسسه کاسته میشود .
سینا: در سایت این موسسه بخشی به نام " هیئت علمی و مدیران گروه" اما متاسفانه فاقد مطلب است پس 0 امتیاز
شیخ بهایی: متاسفانه این دانشگاه نیز با این همه ادعا اطلاعات درستی از هیئت علمی خود نداده و تنها به نام آنها اکتفا کرده و چون گروه ریاضی و کامپیوتر را مخلوط کرده است و مجموعا 14 نفر هیئت علمی دارد ما به طور میانگین نیمی از آن یعنی 7 نفر به صورت تمام وقت و نیمه وقت در نظر میگیریم و بازهم به دلیل فقدان اطلاعات امتیاز نمره اساتید از این دانشگاه سلب میشود مجموعا 21 امیتاز (به من چه تقصیر خودشونه اطلاعات سازمان انرژی اتمی نیست که اینقدر پنهان میکنند!!!) و 21 امتیاز برای مدرک مجموعا 42 امتیاز
امین :فقط یک نفر معلوم است!!! 2 امتیاز ارشد و 4 امتیاز تمام وقت مجموعا 6 امتیاز
ایران زمین :عدم اطلاعات 0 امتیاز
پیام : اعضای علمی نیمه وقت 3نفر تمام وقت 1 نفر ارشد 6 نفر و دکترا نفر مجموعا 26 امتیاز
جهاد دانشگاهی :عدم اطلاعات 0 امتیاز
علامه نائینی:عدم اطلاعات 0 امتیاز
صفاهان : 1 عضو نامشخص و 7 دکتری و 1 ارشد مجموعا 29 امتیاز
شهید اشرفی : متاسفم نامعلوم 0 امتیاز
صنعتی فولاد: 4 تمام وقت و 6 نیمه وقت 3 دکترا و 11 ارشد کلا 62 امتیاز
فیض الاسلام : نامشخص 0 امتیاز
صبح صادق: 1 نفر 2 امتیاز
نجف آباد : نامشخص 0
نقش جهان: 3تمام وقت و 5 نیمه وقت و 8 ارشد مجموعا 38 امتیاز
علوم وفناوری سپاهان : نامشخص 0 امتیاز
جامی : فاقد 0 امتیاز
عقیق : نامشخص 0 امتیاز
نکته : به دلیل ایجاد اختلاف عجیب نیمی از نمره ها برای گروه اعمال میشود تا تحقیق واقعی تر باشد.
حالا رتبه ها:
1- صنعتی فولاد 54 امتیاز
2- دانشگاه شیخ بهایی 49 امتیاز
3- صفاهان 36.5 امتیاز
4- نقش جهان 27 امتیاز
5- پیام 26 امتیاز
6- علوم و فناوری سپاهان 23 امتیاز
7- شهید اشرفی 15 امتیاز
8- جهاد 10 امتیاز
9- امین 8 امتیاز
10- عقیق 5 امتیاز
11- نجف آباد 4 امتیاز
12- فیض الاسلام 4 امتیاز
13- صبح صادق 3 امتیاز
14- سینا 3 امتیاز
15- علامه نائینی 3 امتیاز
16- ایران زمین 2 امتیاز
17- جامی 2 امتیاز
میدونم خسته شدید انشاالله طی یک قسمت دیگه رتبه بندی دانشگاههای اصفهان در زمینه رشته کامپیوتر مشخص می شود .
ارادتمند شما
G.A.S.L.A.K.H
ادامه دارد...
سلام
با تبریک پایان ایام امتحانات به وجود مکرمه تون عرض می کنم که تا تقریبا چنده ماه دیگه ترم آینده (برای ما ترم ۷ و برای گروه بعدی ما ترم ۵ و برای گروه بعدی بعدی ما ترم ۳ و برای جوجه پیوسته ها یعنی نسل چهارم ترم ۱ میباشد)
حالا می خوام که دروس ترم آیندتون با اساتید احتمالی را بگم تا یه حال اساسی بکنین .
طبیعتا اول از خودمون شروع میکنیم .
طبق رایزنی هایی که با مدیرگروه محترممون داشتین ایشون تقریبا وضعیت برنامه ترم آیندمون را مشخص کردند برنامه ها از این قرارند .
ترم هفت:
۱- درس شیرین هوش مصنوعی با هدایت استاد مرادی

نکته : حتما باید درس طراحی الگوریتم را پاس کرده باشین . از همین الان بگم به فکر یه پروژه در حد بال زدن یه پرنده یا خمیازه کشیدن خرس قطبی!!!! باشین .
۲- درس بی نهایت لذت بخش سیستمهای عامل با هدایت استاد یوسفی
![]()
نکته :معماری کامپیوتر و دیگر هیچ ... با شما ۵ نفر هستم هر جور شده باید پاس شین تا بتونید از کلاس شاداب و پویای ترم آیتده استاد یوسفی لذت ببرید
۳-درس جذاب گرافیک کامپیوتری ۱ با هدایت استاد پایگذار

نکته : نیازی به هیچ درسی نیست فقط موافقت گروه لازم است . از همین الان یه کتاب داستان (ترجیحا مخصوص کودکان ) تو کیفتون بزارید چون مجبورید آخر یه پروژه انیمیشنی از نوع Flash MX تحویل استاد بدید .
۴- درس رویایی مهندسی اینترنت با هدایت استاد میرزایی

نکته: باید معماری و سیستم عامل اس شده باشن حالا که سیستم عامل همنیاز شده . استاد محترم خودشون را آماده کنن تا احتمالا یه زبان برنامه نویسی تحت وب (PHP-ASP-CS -...) به طور مفصل بهمون درس بدن واقعا فقدان یه زبان برنامه نویسی تحت وب و در درسهامون احساس میشه .
5-درس سنگین شبکه های کامپیوتری با هدایت استاد خلیلی

نکته : آقای خلیلی در امر شبکه بسیار حرفه ای هستند و ما قطعا ترم آینده ازشون چیزهایی را میخواهیم که در طول زندگی و محیط بازار و کسب و کار واقعا به دردمون بخوره . مگه چندبار این موقعیت پیش میاد؟!!!
6- درس ساده آزمایشگاه پایگاه داده ها احتمالا با هدایت استاد فراست
نکته : طبق گفته خود آقای فراست در سایت متخصصین ایران یکی از حرفه های ایشون Data Base یا همون پایگاه داده های خودمونه . حالا اگر ایشون استاد آزمایشگاه پایگاه داده مون باشند امیدوارم که به اندازه یه 3 واحدی کامل کار با پایگاه داده های خوبی را به ما آموزش بدن .
7- درس جالب آزمایشگاه معماری کامپیوتر با هدایت استاد ؟؟؟

نکته : جا گفتن نداره فقط باید پاس شه .
اما به دوستان بگم تا میتونن باید عقب موندگی ترم های گذشته را در این ترم جبران کنند .
من خودم باید آزمایشگاه مدار الکترونیکی و درس عمومی جمعیت را پاس کنم .
---------------------
گروه دوم
1- درس پیچیده نظریه زبانها و ماشینها با هدایت اساتید (پایگذار- مرادی - فراست)
نکته : اگر آقای پایگذار استادتون باشه خودتون را برای درگیری با یک درس پیچیده آماده کنید ، خواهشا کاری نکنید که استاد مجبور شه آخر ترم 120% به همه ارفاق کنه . بگم درس نظریه یکی از مفهومی ترین و زیباترین درسهای رشته کامپیوتر است در عین سادگی ظاهری لشاشت خاصی در بطن این درس هست .
2-درس اعصاب خورد کن مهندسی نرم افزار با هدایت استاد مرادی

نکته:کاملا تئوریک با مباحث نچسب ، اگر از این درس چیزی نفهمیدید فکر نکنید خنگ شدید ، کلا اصل این درس اینه که کسی چیزی ازش نفهمه ، RAD، Win Win، COCOMO 2، MC Call و wwwwwH انتظارتونا میکشن!!!
3- درس خوب و ساده ریاضیات مهندسی با هدایت استاد بخشنده

نکته: فقط بگم ساده ترین ریاضیاتیه که در طول دانشگاه دیدم . موفق باشید
4- درس نچسب شیوه ارائه مطالب علمی و فنی (مستندسازی) با هدایت استاد بستاکی

نکته : دستور زبان فارسی - شیوه نامه نگاری - لقات قلمبه سلمبه و سید محمد تقی روحانی رانکوهی
5- درس آزمایشگاه مدار الکترونیکی با هدایت استاد ؟؟؟

نکته: صبر کنین منم هستم
6- درس آزمایشگاه مدار منطقی با هدایت استاد ؟؟؟

نکته : نداره
7- درس اصول طراحی پایگاه داده ها با هدایت استاد میرزایی

نکته: اگه بلایی که پایان ترم سر ما اومد سر شما نیاد درس خوبیه .
--------------------------------------
گروه سوم
فعلا تازه اول راه هستن . تلاش کنید .
-------------------------------------
گروه چهارم
سلام جوجو . عمو جون چند سالته ؟
-----------------------------------
موفق و پایدار باشید
ارادتمند شما
G.A.S.L.A.K.H

ترم ششم هم گذشت .
آروم آروم داریم حس میکنیم که به آخر راه نزدیک میشیم .
شاید تو دلتون بگین که حالا دوتر دیگه دارین خیلی دیگه مونده .
اما باور کنین این 6 ترم هم به سرعت برق و باد گذشت دیگه اون دو ترم که چیزی نیست .
3 سال در مقابل 1 سال خیلی زیاده حالا
فکرشا میکنم که این 6 ترم با همه سخت گیریاش خیلی لذت بخش بوده .
من که راضیم از این سه سال .
از خودم ، بچه ها ، دانشگاه و اساتید
از سخت گیری های استاد پایگذار ، از درس دادن استاد یوسفی ، از سوالات اشتباه استاد میرزایی ، از خوشروئی استاد منیری ، از پروژه ی استاد مرادی و از طراوت استاد بخشنده ، از همه و همه لذت بردم .
تابستان و سال خوبی را پیش رو داشته باشید .
G.A.S.L.A.K.H
میدونید در عین حال که باید انتقاد کرد ، باید انتقاد پذیر هم بود ، اگر ادعای حق طلبی و روشنفکری می کنیم باید طبیعت انتقاد پذیر هم داشته باشیم .
قشر دانشجو
( از اونجا که از اسمش هم پیداست ) باید آگاه ترین و به روزترین و همچنین سیاسی ترین ( منظورم سیاست شخصی ) قشر جامعه باشد ، از همین رو انتظارات از آنان در حد بالاییست . باور نمیکنید ؟؟ اینم سندش
گاهی اوقات حرکاتی از دانشجویان موسسه میبینم که واقعا برام مایه ی تاسفه و امیدوارم که از روی ناآگاهی این کارا را بکنن که از روی آگاهی حکایت کوزه نمک را به یادم میندازه .
قطعا باید خودمون هم تلاش کنیم ، چه جور حق داریم از دانشگاه انتقاد کنیم در حالی که خودمون دست به خرابکاری در دانشگاه بزنیم ؟!!!
چندتا حرکت را براتون میگم خودتون درموردش فکر کنید :
1- دانشجوی محترم ، دانشجوی گرامی رشته فلان واقعا از شما انتظار نمیره به اموال دانشگاه را که هزینش از جیب خودتون میره خسارت وارد کنید . هر چند هم کوچک در حد یه ماژیک یا صفحه کلید .
حتما باید زور بالا سرتون باشه ؟!!!!
(نکته قابل تامل : دانشجوی محترم فلان طی یک عملیات کاملا Professional و Dexterous و در عین حال Complex که در وقت کلاسی یا تفریحی اقدام به باز کردن شکنجه وار صفحه کلید کرده و به صورت کاملا الگوریتمیک دکمه های صفحه کلید را با نهایت ناموزونی چینش کردند و سر جاش گذاشتد ، حالا بیا و درستش کن ؟؟!!!! اصلا حالا که چی ؟؟؟؟ یعنی چه چیزی را خواستین ثابت کنید ؟؟؟!!!! یعنی اگر شما دانشجوی فلان اگر اینقدر که برای این خرابکاری فکر و هوشمندی به خرج دادین برای درس و اساتید محترمتون!!! به خرج میدادید قطعا هم اکنون در دانشگاه هاوارد درس میخوندین .)
جدا حیف این مخ نیست که جا گره باز کردن تازه گره را کورتر کنه .
2- چند وقته مشاهده میکنم که حقیقا محیط دانشگاه بیشتر شبیه پارک ها در 13 بدر شده میدونید چرا؟؟؟
1.2- زمین والیبال که گاهی اوقات بیشتر شبیه رینگ بوکس میشه
، عزیزم ، برادر یا خواهرم !!! کار خوبی میکنید تفریحی سالم تر از ورزش نیست ولی اینجا هم المپیک 2012 لندن نیست . اگر بازی میکنید حداقل آرامش خودتونا حفظ کنید .
2.2- گوشه گوشه چمنهای دانشگاه گره خورده
؟؟!!! درسته میگن گره زدن سبزه 13 بدر بخت باز میکنه ولی چمن کجا و سبزه کجا ؟!! حالا این مهم نیست چمنا میتونن از پس خودشون بر بیان اما از شما خواهش میکنم چمنا را با سطل آشغال اشتباه نگیرید.
اما حالا بریم سراغ موسسه :
1- این جمله به نظرتون آشنا نیست؟ (برادران گردنبند و لباس آستین کوتاه ) اگر میخواهید فرهنگ سازی کنید و قدرت حراست را به رخ بکشید نمای روشنی از پوشش را ارائه بدین ، منظورتون از آستین کوتاه چقدر کوتاهه؟؟؟ ؟ تا چند سانتش مجازه؟؟؟ اینجا نه دانشگاه آزاده که بیخیال حجاب شیم و نه دانشگاههای دولتی که پسراهم مجبورن اونجا چادر سرشون کنن!!!!
2- یکی از سوالات تستی آخرترم رشته ها که اتفاقا برا همه یکیه لو رفت .(درس شناخت مواد و مصالح برای معماری - درس تحلیل سازه ها رشته عمران - طراحی پستهای فشار قوی برق - فیزیک 2 رشته کامپیوتر و حسابداری صنعتی حسابداری )
سوال از این قراره :
به نظر شما هدف از خالی کردن چند ده تن میل گرد در دانشگاه برای چیست؟(30 نمره از 100)
1- به خاطر اینکه امثال سال حمایت از تولید ملی و حفظ سرمایه ایرانیست دانشگاه هم برای مشارکت در این بخش اقدام به خرید چند صدتن میل گرد ناقابل از شرکت کاملا ملی ذوب آهن کرده تا هم از تولید ملی حمایت کنه و هم با توجه به بازار فلزات که ورجه وورجه زیادی داره و هر روز داره طبق تابع y=e^x نرخش افزایش پیدا میکنه سرمایه خودشا حفظ و افزایش دهد .
2- کلا آهن چیزه خوبیه چه میخواد رشته اش باشه یه سنگش ماهم برای اینکه بار علمی دانشگاها ( فقط از لحاظ سنگینی
) بالا ببریم چیزی بهتر از آهن پیدا نکردیم .
3- به دلیل اقدامات شدید حراست از این پس تنبیه بدنی هم به انواع تنبیهات دانشجویان اضافه شد و زین پس از میل گرد به عنوان ابزار تنبیه استفاده میشه (مثلا جایگزین ترکه انار برای فلک کردن یا ....)
4- به منظور ساخت تجهیزات نو در طول تابستان
اما جدا از شوخی گذشته شخصا از دیدن میل گردها در موسسه خوشحال شدم
چون معلومه قراره موسسه از لحاظ مکان آموزشی در آینده خودکفاتر بشه البته اگر قرار نباشه مکان جدید به سلف و نمازخانه و دستشویی شماره 2 تبدیل بشه (امیدوارم)
خلاصه حکایت همچنان باقیست ولی جدا فرصت بیشتر نوشتن را ندارم فقط به سمع و نظر شریفتون برسونم خبرهای جدیدی در راهه منتظر باشید .
ارادتمند شما
G.A.S.L.A.K.H
با سلام خدمت همگی . پساپس عید نوروزتون مبارک
راستشا بخواین خیلی فرصت مطلب نوشتن در وبلاگ را دیگه ندارم و شاید گاهی بتونم یه مطلبی بزارم که عمدتا نوشتن در مورد دانشگاه (ببخشید موسسه!!!) را به همه چیز ترجیح بدم .
اما راستشا بخواین یه مقدار دلگیرم به خاطر چندتا مورد که با باهاتون در میون میزارم . مسئولین محترمی هم که اینا میخونن در موردش فکر کنند.
عمدتا ما تاریخچه ی موسسه پیام را میتونیم به سه بخش تقسیم کنیم که من مزایا و معایب اون را برای شما میگم .
1- دوران ریاست اول ( مرحوم دکتر ابراهیمی ) (4سال)
امتیازات:
1- افتتاح موسسه
2- شروع به ساخت مکان مناسب برای موسسه
3- ارتقاء حداقل سطح علمی موسسه
معایب:
1- کمبود شدید فضا
2- کم بودن رشته
3- کمبود اساتید مجرب
4- نداشتن هیئت علمی
2- دوران ریاست دوم (دکتر معظمی)
امتیازات:
1- افزایش پذیرش دانشجو
2- ارتقاء سطح کیفی موسسه به گونه ای که اکنون در سطح اصفهان جزء چند موسسه برتر غیرانتفاعی است
3- آوردن رشته ها مناسب (مدیریت – سخت افزار – کنترل ارشد )
4- وجود هیئت علمی قابل قبول
5- ساخت مکان نمازخانه و سلف مجزا
6- تغییرات ظاهری و استفاده حداکثر از فضای آموزشی موسسه
7- تغییرات در پرسنل موسسه
معایب:
1- کمبود شدید فضا
2- عدم حفظ صداقت با دانشجویان
3- تصویب برنامه های نه چندان مناسب در شورای فرهنگی
4- به وجود آوردن دانشکده توهمی
5- نداشتن مکان مناسب برای مکان کارگاهها
3- دوران ریاست سوم (دکتر ابراهیمی)
عملا تصمیم گرفتن برای این دوران هنوز زوده و نمیشه تصمیم گرفت . ولی واقعا امیدوارم و از صمیم قلب میخواهم که واقعا موسسه ما از همه لحاظ جزء بهترین موسسات غیرانتفاعی باشد و دکتر ابراهیمی باید به این مورد توجه کنند که بعد از رفتن دکتر معظمی به خاطر قدرت مدیریت مناسب خودشون و امتیازات خوبی که در این 2 سال برای دانشگاه آورد سطح توقع سایرین را بالا برد و قطعا ایشون طی مدت ریاستشون بیش از پیش زیر ذره بین خواهند بود .
ما پیوسته ها که یک سال (2ترم) بیشتر با این موسسه نیستیم ولی مطمئن باشد که در مدت این 1 سال باقیمانده به شدت موسسه و رییس دانشگاه را به شدت تحت نظر خواهیم داشت و انتظار زیادی از ایشون خواهیم داشت .
دکتر عزیز
طی چند ماه آینده رتبه بندی موسسات غیرانتفاعی اعلام میشه
اگر موسسه رتبه و جایگاه مناسبی داشت هم برای ما با ارزشه و هم برای خودشون چی از این بهتر ؟؟؟
پس سعی کنند واقعا تلاش کنند برای موسسه
انشاالله
ارادتمند شما
G.A.S.L.A.K.H
قبل از اینکه وارد دانشگاه شیم برای دانشگاه نظرهای زیادی داشتیم ولی حالا که وارد دانشگاه شدیم هیچ نظری نداریم!!!!!